DÉL-PEST
MEGYE
ONLINE

www.delpestmegyeonline.hu

Abony | Albertirsa | Cegléd | Ceglédbercel | Csemő | Jászkarajenő | Kocsér | Kőröstetétlen | Nagykőrös | Nyársapát | Tápiószőlős | Törtel | Újszilvás
Ma 2017. augusztus 22. kedd, Menyhért napja van. - Holnap Bence napja lesz.
Keresés:
HOROSZKÓP
Pest megye www.pestmegye.hu
TELEPÜLÉSEK
CTV

Hír, program, komment

Ausztráliában versenyzett Tóth Ádám és Tóth Dániel a nagykőrösi ikerpár

2015.11.18. 10:43 | Nagykőrös | Sport, Magazin
Ausztráliában versenyzett Tóth Ádám és Tóth Dániel a nagykőrösi ikerpár

A kedves olvasók szeptember elején Tóth Ádámot és Dánielt már megismerhették a Fiatal Generáció rovatunkban. A srácok akkor még gőzerővel készültek a World Solar Challenge nevezetű ausztráliai napelemes autók világversenyére, amelyről azóta haza is tértek, nem is akármilyen eredménnyel! A Kecskeméti Főiskola MegaLux csapatának – amelynek tagjai a kőrösi fiúk – a Darwin-Adelaide közti 3020 km-es távot 5 nap, 4 éjszaka alatt sikerült megtennie. A 46 induló csapat közül 11. helyről indultak és 7-ként értek célba. A versenyről és a kinn szerzett élményekről Tóth Ádám mesélt a lapunknak.

Miként történt a kiutazás?

A World Solar Challenge versenyt 2015. október 18. – 22. között rendezték meg. Az utolsó hetekben még az itthoni készülődéskor kérdéses volt, hogy teljes létszámmal tudunk-e kiutazni, mivel az autó utaztatása meglehetősen drága volt. Próbáltunk még támogatókat keresni és végül teljes létszámmal 14-en érkeztünk meg szeptember 29-én Darwinba. Darwin Ausztrália majdnem legészakabb pontja, meglehetősen közel az egyenlítőhöz. Kellett 1-2 nap, hogy akklimatizálódni tudjunk. Az időeltolódás 8 óra 30 perc volt és napközben nagyjából 35 fok. Miután sikerült berendezkednünk a bérelt házba megpróbáltuk minél hamarabb kihozni a vámról az autónkat. Más csapatoktól hallottuk, hogy több napig is eltarthat, sőt előfordulhat, hogy nem mindent kapunk meg. Volt, akinek az akkumulátorát Thaiföldön karanténba tették. Szerencsére nekünk összesen 2 napot vett igénybe. Az ott dolgozóknak nagyon tetszett, hogy ilyen rend és tisztaság volt az utánfutónkban és minden doboz fel volt címkézve a benne található szerszámokról.

 

Tesztelhettetek még a verseny előtt?

Az autót itthon meglehetősen sokat tudtuk tesztelni. Összesen mintegy 1500km-t mentünk hibamentesen. Kisebb állítgatások és finomítgatások kellettek. A verseny szervezősége biztosított a csapatoknak nagyjából 120km hosszúságú útvonalat ahol tesztelhetnek. Ahogy tudtuk, ezt ki is használtuk. Háromszor voltunk tesztelni és még vagy 800 km-t vezettek a pilóták. A teszt nem volt gondtalan, mert a töltésvezérlőkkel váratlan hiba történt, amit Darwinban nem volt egyszerű kijavítani. Kevés alkatrészből válogathattunk, de végül sikerült üzembiztos rendszert felépíteni.

 

Hogyan zajlott a verseny?

A verseny egy körpályán kezdődött. Mindegy csapat ment egy kört és a köridő szerint történt a besorolás. Ezen a versenypályán elfoglaltuk a bokszunkat, ahol az apróbb módosításokat még megtehettük, de itt már csak a járművet állítottuk a versenypályára. Meglehetősen nagy érdeklődést keltett a MegaLux a többi csapat és a verseny szervezői közt. Szinte minden csapat a csodájára járt és nem értették, hogy hogyan csináltuk, ezt első indulóként. A jármű minősége elfogultság nélkül az egyik legjobb volt. Az időmérő futamon besoroltak minket a top 10 csapat közé, akik külön indultak a versenypályán. A teszteken 2 perc 20 másodperces időket tudtunk futni, de vigyáznunk kellett az autóra nehogy valami probléma történjen. A mért futamunk a csapat eddigi legjobb köre volt 2 perc 8 másodperccel. A motor nagyjából 50 százalékra volt lekorlátozva és így is a 11. helyet értük el a 46 induló csapatból.

A verseny október 18-án indult reggel fél 9-kor. Az előzetes számítások alapján az első nap a lehető leggyorsabban kellett mennünk, hogy az akkumulátorba tudjunk a nap végén a kontroll ponton tölteni. 90-95 km/h sebességgel mentünk, de egy teherautó előzésekor átléptük a 115km/h sebességet is. Viszonylag nagy volt a forgalom és nehéz dolga volt a pilótának. Ezek a nagy teherautók nagy szélörvényt hoznak létre, ami váratlanul érkezik. Az első nap felküzdöttük magunkat a 6. helyre. Nem volt semmi műszaki problémánk, így gond nélkül teljesítettük az első napot.

A második nap már nem mehettünk ennyire gyorsan, így visszább vettük a sebességet. Sajnos kaptunk két defektet, ami 30 perces kiesést jelentett. Ekkor megelőzött minket a Stanford csapata. Nagyjából tudtuk, hogy előttünk és mögöttünk milyen csapat van és mekkora távolságra. Tudtuk, hogyha meg kell állnunk, akkor esélyes, hogy megelőznek. A második napon este a sivatag közepén kellett letáboroznunk. Nem volt könnyű felfogni, hogy mi most tényleg itt fogunk sátrazni. Az első nap egy kempingben sikerült a kontroll ponton sátrazni és ott volt fürdő és wc is. Itt sajnos csak a kiszáradt szúrós fű maradt.

 

A harmadik nap tartottuk a saját tempónkat és hiba nélkül mentünk végig. Megint csak egy kietlen vidéken kellett lesátrazni, de ez már nem esett olyan rosszul, mint az első.

Azt a stratégiát választottuk, hogy tartalékolunk az akkumulátorba és az utolsó napon már közel Adelaide-hez előnyt tudunk ebből kovácsolni. A két évvel ezelőtti versenyen felhős volt az ég a cél előtt és sok csapat csak lépésben tudott haladni. Így a sebességet egy kicsit csökkentettük 70-75km/h-ra.

Sajnos az utolsó napon lett még két defektünk, de csak későn vettük észre. Nagyjából fél órát defektes kerékkel mentünk, ami sok energiát kivett az akkumulátorból. Ennek ellenére maradt elég tartalékunk, de a felhők sajnos nem érkeztek meg. Majdnem 40 százalékos töltöttségi szinttel érkeztünk célba, ami rengeteg energia. Ennek ellenére nagy megkönnyebbülést és büszkeséget éreztünk, mikor célba ért a csapat.

Hogyan értékelnéd a teljesítményeteket, így visszagondolva?

Egy kis főiskolai csapatként megvertünk néhány neves egyetemet jóval kevesebb költségvetésből. Voltak csapatok, akik több mint 10 járművel kísérték a versenyautót és volt csapat, aki egy versenykamiont hozott Ausztráliába melyben minden megtalálható. A 7. hely nagyon jónak számít főleg, hogy ez az első versenyünk. Ha a 2013-as eredményeket nézzük, akkor a 3. helyen végeztünk volna. Idén meglehetősen erős volt a mezőny. Meglehetősen hamar belerázódtunk a versenybe és sok tapasztalatot szereztünk a kinn töltött egy hónap alatt. Ha lesz Megalux2 akkor már tudjuk, hogy mi az, amin tudunk javítani és még jobb járművet építeni. Reméljük, hogy lesz elég támogatónk és tudunk tovább dolgozni egy jobb autón.

Mészáros Alexandra

Értékelés: 0/0
Még nincsenek hozzászólások




Új hozzászólás:

Kérjük jelentkezzen be, vagy regisztráljon a hozzászóláshoz!
☂ Időjárás
Most:
19 °C  közepesen felhős közepesen felhős
Holnap:
14-27°C  derült derült

Legújabb hozzászólások

Varázslat énekhangra VI. - ROST ANDREA

Én azért annak is nagyon örülök,...

2013.11.07. 01:03 | Cegléd
hozzászólt: Kata

Varázslat énekhangra VI. - ROST ANDREA

Hú! Ez nem semmi. Egy ekkora...

2013.11.06. 20:48 | Cegléd
hozzászólt: Müller

Legközelebbi programok

Jelenleg
nincsenek
programok...

Térségi Adattár

A Ceglédi Uránia Mozi mai műsora
Ma már nincsenek előadások...
További előadások »
A lap 0.020 másodperc alatt készült el. | Copyright 2017 Ceglédinfo, design by © Ceglédinfo | ÍRJON NEKÜNK! - Levél a szerkesztőségnek | IMPRESSZUM |
| A látogatók száma 2013.07.01-től összesen: 1776204 | Ebben a hónapban: 21131 | Ma: 973 | jelenleg: 3 | Statisztika |